Scoren op het internet met Online Marketing
Met de opkomst van het internet zie je opeens online marketing bureaus als paddenstoelen uit de grond verschijnen. Deze bureaus helpen ondernemers en grote bedrijven om beter zichtbaar te zijn op het grote boze internet. Vandaag bespreken we beter zichtbaar zijn op Google. Je kunt zowel organisch als betaald beter zichtbaar zijn op Google. Wij geven een korte intro van beide mogelijkheden. Benieuwd naar wat online marketing voor jou betekenen? Lees dan snel verder!
Zoekmachine Optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie of SEO (Search Engine Optimization) is het organisch optimaliseren van een website voor het algoritme van Google. Het algoritme van Google heeft zo’n 500 verschillende factoren waar een SEO specialist een website voor kan aanpassen. Deze factoren kun je verdelen onder drie noemers, de drie pijlers van SEO. Het gaat hier om technische seo, on-page aanpassingen en linkbuilding. Technische SEO of off-page seo zijn alle verbeteringen aan de website zelf zoals website snelheid en een goede website structuur. On-page aanpassingen zijn alle aanpassingen die direct zichtbaar zijn zoals het aanpassen van headers, content of metabeschrijvingen. Linkbuilding is het plaatsen van linkjes op externe websites naar jouw website. Google ziet deze linkjes als aanbevelingen van jouw website. Door te linken op unieke en relevante websites vertrouwt Google jouw website beter en vertrouwen wordt beloond met hogere posities.
Google advertising
Vraag jij je af: “moet ik een Google ads specialist inhuren?” Wanneer je direct resultaat wilt zien en snel bovenaan Google wilt staan op bepaalde zoektermen raden wij SEA aan. Het advertising gedeelte van Google. Ken je de resultaten binnen Google die bovenaan een pagina staan met in het klein add. voor het resultaat. Dit wordt gedaan door middel van SEA. De website betaald per click die naar de website wordt gedaan. Hoe populairder het zoekwoord, hoe hoger de kosten per klik.