Menu Sluiten

Handig tips voor zoekmachinemarketing strategieën

Hoe hoger je in de zoekresultaten staat voor zoekwoorden die betrekking hebben op jou bedrijf, hoe groter de kans dat zoekers klikken om de website te bezoeken. En na verloop van tijd kan zoekmachinemarketing bij zoekers, die klikken leiden tot leads, verkopen en inkomsten.

Tags en koppen optimaliseren

Een ander essentieel onderdeel van SEO en zoekmachine marketing is het optimaliseren van jouw tags, zoals de titels en koppen voor de doel zoekwoorden. Zoekmachines gebruiken deze elementen om te bepalen waar de pagina’s op de site over gaan, dus het opnemen van trefwoorden is essentieel voor een goede positie in de resultaten. Neem relevante trefwoorden op in titel- en koptags, en waar ze natuurlijk zinvol zijn in de inhoud van pagina’s. Het toevoegen van zoekwoorden waar ze nergens op slaan, of om ze gewoon meer op pagina’s te vermelden en kan de SEO-inspanningen zelfs schaden.

Sommige mensen denken dat ze door het toevoegen van een groot aantal van het zoekwoord dat ze targeten, op de eerste pagina met zoekresultaten terechtkomen, maar dit is verre van waar. Google kijkt naar meer dan alleen zoekwoordvermeldingen. Ze willen zien dat gebruikers de informatie krijgen waarnaar ze op zoek zijn, en dat deze van hoge kwaliteit en voordelig is. Geen van deze eigenschappen geldt wanneer je kiest voor het opvullen van zoekwoorden.

Gebruikers vriendelijkheid

Gebruikersvriendelijkheid is een brede term voor hoe gemakkelijk de site te gebruiken is en voor de kwaliteit van de browse-ervaring die het jouw bezoekers biedt. Het speelt een rol bij hoe goed je kunt scoren in zoekresultaten, omdat Google hun gebruikers de best mogelijke resultaten wil bieden – en de ervaring die desite biedt, is daar een belangrijk zoekmachine marketing onderdeel van .

Een van de belangrijkste elementen van een gebruiksvriendelijke site is gebruiksvriendelijke navigatie, zodat gebruikers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken. Als uw navigatiesysteem te complex is, of niet de pagina’s bevat waarnaar een gebruiker op zoek is, kunnen uw bezoekers gefrustreerd raken en de website verlaten.

Een andere belangrijke overweging voor de gebruikerservaring is de paginasnelheid. De meeste gebruikers willen niet wachten op langzaam ladende pagina’s, dus als de site niet snel werkt, kun je klanten verliezen.

Je kunt de gratis PageSpeed Insights van Google gebruiken om de snelheid van de website te analyseren en een lijst met mogelijke optimalisaties te krijgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *